Nieuwe modellen

TRK 702 X

De TRK 702 X is een pure adventure bike, extreem veelzijdig, wendbaar en manoeuvreerbaar, ontworpen om elk type route aan te kunnen, zowel op asfalt als off-road, en gebouwd om uiteindelijk nieuwe en spannende avonturen aan te gaan. Het is in feite een volwassen motorfiets, ideaal voor wie een degelijke, authentieke en gebruiksvriendelijke tweewieler wil. Een motor die optimale prestaties kan garanderen zonder de rijder ooit in moeilijkheden te brengen, ontwikkeld door de R&D-afdeling en het Style Centre van Benelli om het gamma avontuurlijke motorfietsen van het Huis van de Leoncino uit te breiden, gepositioneerd in het middensegment.

Een ontwerp dat perfect integreert met Benelli's gloednieuwe 698 cc tweecilinder voorin, ontworpen op basis van de ervaring die is opgedaan bij de ontwikkeling van de 500 cc- en 800 cc motoren, waaruit dit nieuwe platform is ontstaan. Hij beschikt over technische oplossingen die al in het verleden werden gebruikt, maar gewijzigd volgens een logica van gewichts- en omvangvermindering, waardoor de prestaties van het voertuig worden verbeterd. Net als de wegversie levert het kloppende hart van de TRK 702 X 76,2 pk (56 kW) bij 8750 t/min en 68,2 Nm koppel bij 6250 t/min, altijd paraat en pittig.

TRK 800

De TRK 800 is de gloednieuwe adventure bike van de in Pesaro gevestigde fabrikant, ontworpen voor elk type reis, met een maximum aan comfort en plezier, zowel op als naast de weg. Het design van de TRK 800 wordt gekenmerkt door vloeiende, golvende en sterk eigentijdse lijnen, die gecombineerd worden met elegante en verfijnde oppervlakken als om de groeiende emoties te benadrukken die deze motorfiets kan bieden, avontuur na avontuur.

Met behoud van het familiegevoel van het TRK-gamma, evolueert deze nieuwe adventure in stijl met de bedoeling bepaalde elementen van de 500-versie iconisch te maken, zoals de voorkant en het voorspatbord, die hier spitser en dynamischer zijn

De 754 cc tweecilinder viertaktmotor is vloeistof gekoeld en is dezelfde als die van de Leoncino 800, met 76,2 pk (56 kW) bij 8500 t/min en een koppel van 67 Nm (6,8 kgm) bij 6500 t/min, om onder alle omstandigheden puur plezier en prestaties te garanderen. Hij beschikt over dubbele bovenliggende nokkenastiming met 4 kleppen per cilinder en een dubbel gasklephuis met een diameter van 43 mm. De koppel ondersteunde natte slipper koppeling en de 6-versnellingsbak zijn ook het vermelden waard.

TRK 702

De TRK 702 is een comfortabele en onvermoeibare globetrotter, het nieuwe Benelli-model dat is ontworpen om eindeloze wegen af te leggen om onvergetelijke plaatsen te ontdekken, maar ook om comfortabel van de stad te genieten, een bron van ontelbare emoties. Het is in feite een all-round tourer, een tweewieler die maximaal comfort biedt voor zowel berijder als passagier met een uitstekend rijgevoel, zonder ooit het plezier uit het oog te verliezen.

Een motorfiets gewijd aan avontuur, ontwikkeld door Benelli's R&D en Style Centre in Pesaro, die het TRK-gamma uitbreidt en vervolledigt en zich in het middensegment positioneert.

Een krachtig remsysteem wordt verzekerd door de dubbele semi[1]zwevende schijf met een diameter van 320 mm vooraan en een remklauw met vier zuigers, en een remschijf met een diameter van 260 mm achteraan met een remklauw met één zuiger. Op de 17" aluminium velgen passen Pirelli Angel GT 120/70 en 160/60 banden. Omdat de TRK 702 is ontworpen om te reizen, heeft hij een tank met een inhoud van maar liefst 20 liter en biedt hij een comfortabel paar handgrepen voor de passagier, die ook dienen als een stilistisch designkenmerk om het uiterlijk van de motorfiets compleet te maken.

Deze tweewieler biedt ook een volledige LED-koplamp en een 5'' TFT[1]kleurenscherm met hoge resolutie.

TNT 500

De Tornado Naked Twin 500 is de natuurlijke evolutie van het sportieve concept dat de geschiedenis van Benelli heeft bepaald. Een nieuwe kijk op het 'naked concept', gecombineerd met de beproefde 500 cc motor, een platform dat gedeeld wordt met de bestsellers uit het gamma, de trk 502 en de leoncino 500. In feite introduceert de 'Tornado Naked Twin' een nieuwe expressieve taal die de benchmark zal zijn voor de nieuwe familie van sportmotoren van de fabrikant uit Pesaro.

Ondanks de prominente mannelijkheid van de motor en zijn agressieve, voorovergebogen houding, zijn de oppervlakken glad, bochtig en uiterst eigentijds.

De onmiskenbare, verfijnde styling wordt geëvenaard door de 500 cc tweecilinder, viertakt, vloeistof gekoelde motor aan de voorzijde, die een maximumvermogen van 47,6 pk (35 kW) levert bij 8500 t/min en een maximumkoppel van 46 Nm bij 6000 t/min.

Met een uiterst soepele, dynamische motor, die op de TRK 502 en Leoncino 500 zeer gewaardeerd wordt vanwege de regelmaat van levering en zijn betrouwbaarheid. In dit geval heeft hij echter enkele wijzigingen ondergaan voordat hij op het nieuwe naakte model van de in Pesaro gevestigde fabrikant werd gemonteerd.

BKX 250

De nieuwe BKX 250 symboliseert de avontuurlijke geest van Benelli, ontworpen om in vrijheid rond te trekken, nieuwe wegen te bewandelen en uw allround verlangen naar motorrijden te bevredigen. Een praktisch en lichte kwartliter, ontworpen om zowel op de weg als op meer stoffige paden een waardevolle metgezel te zijn.

Een compacte motorfiets, ook ontworpen voor de jongere generatie motorrijders die de wereld van het avontuurlijk motorrijden wil betreden, maar kiest voor een motorfiets die gemakkelijk en comfortabel te besturen is, die je nooit in moeilijkheden brengt, zelfs niet bij het opstaan, en die echt praktisch is, zelfs voor beginners.

De motor heeft een maximumvermogen van 25,8 pk (19 kW) bij 9250 tpm en 21 Nm (2,1 kgm) bij 8000 tpm. De timing is voorzien van een dubbele bovenliggende nokkenas met 4 kleppen per cilinder, natte koppeling en een 6- versnellingsbak. De installatie van deze motor heeft het namelijk noodzakelijk gemaakt om een nieuwe airbox aan te brengen die verbonden is met het inlaatsysteem, met een gasklephuis (diameter 37 mm), en een nieuw uitlaatsysteem met een lang spruitstuk, wat de koppelcurve ten goede komt, om een substantiëlere levering te verkrijgen.

Ook nieuw is het koelsysteem met twee verticale radiatoren, naadloos geïntegreerd in het nieuwe ontwerp van de voorkant van het voertuig.

BKX 250 S

De BKX 250 S is een veelzijdige, geraffineerde motorfiets, ideaal om zich in de stad te verplaatsen en met groot gemak het stadsverkeer aan te kunnen. Een motor die gewijd is aan allround plezier, waar u ook naartoe gaat, en die zich kan onderscheiden in de wereld van de tweewielers. Dit alles dankzij een uitgesproken, zeer moderne persoonlijkheid en opvallende kenmerken, die nooit onopgemerkt zullen blijven.

De BKX 250 S werd ontwikkeld in het hart van het Benelli Style Centre in Pesaro en heeft een eenvoudige maar zeer geraffineerde look, met gepolijste oppervlakken, zeer compacte volumes en weinig overhang.

Het kloppend hart van de BKX 250 S is de beproefde vloeistof gekoelde 250 cc viertakt-eencilinder, die wordt gedeeld met de andere kwartlitermodellen in het Benelli-gamma en zijn nieuwe avontuurlijke zusje, waaraan het koelsysteem en de in- en uitlaatsystemen zijn aangepast. De motor heeft een maximumvermogen en -koppel van respectievelijk 25,8 pk (19 kW) bij 9250 t/min en 21 Nm (2,1 kgm) bij 8000 t/min. De timing is voorzien van een dubbele bovenliggende nokkenas met 4 kleppen, elektronische injectie met gasklephuis met een diameter van 37 mm, natte koppeling en 6- versnellingsbak.