Leoncino 800 Trail

Benelli presenteert de nieuwe Leoncino 800 Trail, Euro 5 goedgekeurd en met een reeks van technische en esthetische veranderingen die zijn feeling op alle terreinen versterken. Deze moderne klassieker is sportief en dynamisch en deelt verschillende stijlkenmerken met zijn zus, de Leoncino 800.

754cc

Het kloppend hart van de Leoncino 800 Trail is de 754cc met een vermogen van 76,2 pk. Het is een vloeistof gekoelde, viertakt tweecilindermotor, betrouwbaar, reactief en Euro5 goedgekeurd. Dit zorgt voor puur off-road plezier.

Uiterlijk

Het frame werd herzien om offroad-terreinen, waar oneffenheden sterk aanwezig zijn, beter aan te kunnen. Net zoals de road versie, maakt de Trail gebruik van een trellis frame met stalen platen. Het frame past perfect bij het ontwerp.

De Leoncino 800 Trail valt op door zijn verfijnde stijlelementen, steeds met het oog op het off-road karakter, zoals het sportieve windschermpje, bevindt zich recht boven de koplamp die wordt gekenmerkt door de typische Leoncino LED-boog.

De nieuwe dubbele uitlaat definieert de Leoncino 800 Trail en geeft hem een echte rally-look. De uitlaat is speciaal ontwikkeld voor de Trail-versie, evenals de kentekenplaathouder en het hitteschild aan de zijkant.

De tank met een inhoud van 15l, benadrukt het gespierde karakter. De harde vormen heeft de Trail gemeen met de Leoncino 800.

De Leoncino 800 Trail is uitgerust met de nieuwste technologie op gebied van TFT-dashboards, en valt op door zijn modern en authentiek ontwerp. Het zadel, die perfect past bij de stijl van deze Benelli, zorgt voor een optimaal comfort voor zowel de piloot als passagier, zelfs op de ruigste terreinen.

Vering

De vering bestaat uit een UPSD Marzocchi-voorvork die volledig instelbaar is, met een veerweg van 140mm (t.o.v. 130mm op de road versie). Achteraan vinden we een instelbare monoshok, met een veerweg van 140mm. Deze upgrades geven hem de nodige attributen om off-road te schitteren. Dit zorgt er ook voor dat de zadelhoogte op 830mm komt (805mm voor de road versie). De Trail wordt standaard voorzien van allroad banden. Het Brembo remsysteem wordt integraal overgenomen van de Leoncino 800. Het remsysteem is uitzonderlijk veilig dankzij de dubbele semi-zwevende remschijven en een radiaal gemonteerde monoblok remklauw.

De Leoncino 800 Euro5 wordt bij alle Benelli verdelers verwacht vanaf het najaar 2021.